سایت دفتر مهندس عابدی نماینده مردم شریف طبس در مجلس هشتم:نمايندگي مستقل طبس و اصرار برخي از مسئولين به استان . . .

سایت دفتر مهندس عابدی نماینده مردم شریف طبس در مجلس هشتم: - در پي برگزاري جلساتي در كميسيون شوراها و امنيت ملي و سياست خارجي درخصوص لايحه افزايش نمايندگان مجلس

در پي تهيه و ارسال طرح مورد تأييد و ارائه شده آقاي عابدي به كميسيون شوراها، در اولين جلسه لايحه افزايش نمايندگان در اين كميسيون -ده روز پيش- و در حضور اعضاء كميسيون، نمايندگان وزارت كشور و نمايندگان مجلس -ذينفع اين لايحه- و آقاي محمّدكريم عابدي نماينده مجلس و مؤسس و نايب رئيس فراكسيون مناطق محروم تشكيل گرديد.

آقاي عابدي بر اساس مكاتبات متعدد انجام شده و پيگيري چهار خواسته مردم شهرستان طبس به شرح ذيل:

1 - لغو مصوّبه الحاق سال 1380 و بازگشت شهرستان طبس به استان خراسان رضوي

2 - ارتقاء شهرستان طبس به فرمانداري ويژه

3 - تخصيص كرسي نمايندگي مستقل براي شهرستان طبس يا مشتركاً با شهرستان بشرويه و به مركزيت طبس

4 - ارائه طرح پيشنهادي اينجانب درخصوص تشكيل استان گلشن به مركزيت شهرستان طبس

طرحي را به شرح ذيل ارائه نمودند :

شهرستان فردوس با حدود 4٬103 كيلومتر مربع مساحت، دارای يك بخش و 2 نقطه شهري است

بخش ها : بخش مركزي

شـهـرهـا: فردوس ، اسلامیه

شهرستان سرايان با حدود 9٬334 كيلومتر مربع مساحت، دارای 3 بخش و 3 نقطه شهری است

بخش ها : مركزي ، آیسک ، سه‌قلعه

شـهـرهـا: سرایان ، آیسک ، سه‌قلعه

شهرستان بشرويه با حدود 7 كيلومتر مربع مساحت، دارای 2 بخش یک نقطه شهری است

بخش ها : مرکزی ، اِرِسک

شـهـرهـا: بشرویه

مساحت سه شهرستان فردوس، سرايان و بشرويه حدود 431،21 كيلومتر مربع و هر سه شهرستان با يك نماينده

و

شهرستان طبس ¬گلشن با حدود 808،55 كيلومتر مربع مساحت، دارای 3 بخش و 3 نقطه شهری است:

بخش ها : مركزي ، دستگردان ، ديهوك

شـهـرهـا: طبس ، ديهوك ، عشق آباد (كه پروسه شهرستان شدن آن در حال طي شدن است)¬

مساحت شهرستان طبس (بخشهاي مركزي،دستگردان،ديهوك) حدود 808،55 كيلومتر مربع با يك نماينده مستقل

و در كميسيون مربوطه در پاسخ مخالفين طرح پيشنهاديشان عنوان نمودند كه شهرستان طبس بزرگترين شهرستان خاورميانه بوده و جزو مناطق محروم است و كل شهرستان طبس حدود دو برابر سه شهرستان فردوس،سرايان و بشرويه مي باشد و لايحه افزايش نمايندگان مجلس براي رفع محروميت و ارائه خدمات به مردم تمام ايران و نظارت بيشتر مجلس مي باشد و مصادر نمودن نمايندگي مجلس اشتباه و بايد با اولويت محروميت و وسعت و پركندگي بررسي شود تا شرايط ارتقاء اين مناطق محروم و انجام مهاجرت معكوس از كلانشهرها به اينگونه شهرستانها -طبق برنامه دولت در هدفمندسازي ياارنه ها- ميسر گردد و اينجانب به عنوان وكيل مردم شهرستانهاي طبس، فردوس، سرايان و بشرويه از اين طرح در راستاي رفع محروميت در اين مناطق محروم قوياً دفاع خواهم نمود.

دفاعيه آقاي عابدي عليرغم مخالفت برخي از آقايان و نماينده وزارتخانه مربوطه به شرح ذيل :

پيشنهاد مطرح شده - الف :

1 - فرمانداري ويژه ، اعطاء نمايندگي مستقل به شهرستان طبس و بازگشت به استان خراسان رضوي

يا

2 - فرمانداري ويژه ، اعطاء نمايندگي مستقل به شهرستان طبس و ماندن در استان يزد

3 - و اعطاء نمايندگي مجلس به شهرستانهاي فردوس، سرايان و بشرويه و به مركزيت فردوس

پيشنهاد مطرح شده - ب :

4- فرمانداري ويژه ، نمايندگي مشترك با شهرستان بشرويه به مركزيت طبس و بازگشت به استان خراسان رضوي

يا

5 - فرمانداري ويژه ، نمايندگي مشترك با شهرستان بشرويه به مركزيت طبس و ماندن در استان يزد

6 - و اعطاء نمايندگي مجلس به شهرستان فردوس و سرايان و به مركزيت فردوس

مورد وثوق حجت الاسلام و المسلمين حسينيان رياست محترم و اعضاء كميسيون شوراها قرار گرفت.


جلسه كميسيون شوراها مورخ 25 مرداد 1390 ساعت 7:00 تا 9:00 صبح

در دومين جلسه كميسيون شوراها كه درخصوص افزايش حوزه هاي انتخابيه و سهميه 20 نماينده مجلس - طبق قانون اساسي مورد تصويب دولت قرار گرفته و جهت اقدامات نهايي به مجلس ارائه شده است-، با حضور حجت الاسلام حسينيان رياست محترم كميسيون و اعضاء كميسيون، معاون سياسي وزارت كشور، مسئولين وزارت اطلاعات، مسئولين مركز پژوهشهاي مجلس و نمايندگان ذينفع اين لايحه برگزار گرديد.

مخالفين لايحه بر اين موضوع پافشاري داشتند :

بر روي لايحه افزايش نمايندگان مجلس كار كارشناسي نشده و بهتر است اجراي آن به دوره بعد موكول گردد.

موافقين لايحه بر اين موضوع تأكيد داشتند :

با رايزني آقاي عابدي نماينده مردم شهرستانهاي طبس، فردوس، سرايان و بشرويه و مؤسس و نايب رئيس فراكسيون مناطق محروم مجلس با توضيح و تشريح دو پيشنهاد ارائه شده از سوي ايشان به كميسيون شوراها، بر اهميت اجراي آن و تأثير مثبت آن در مناطق محروم كشور تأكيد نمودند، كه علي رغم مخالفت برخي از حاضرين مورد نظر موافق اعضاء كميسيون و نمايندگان حاضر در جلسه قرار گرفت.

نتيجه كميسيون :

پس از رأي گيري اعضاء كميسيون، كليّات لايحه افزايش نمايندگان مجلس-جهت بررسي جزئيات و انجام آن تا نيمه شهريور ماه1390- و ارائه آن به صحن مجلس جهت تصويب نهايي با اكثريت آراء تصويب گرديد.


جلسه كميسيون امنيّت ملي و سياست خارجي مورخ 25 مرداد 1390 ساعت 14:30 تا 16:30

در جلسه كميسيون امنيّت ملي و سياست خارجي كه درخصوص افزايش حوزه هاي انتخابيه و سهميه 20 نماينده مجلس - طبق قانون اساسي مورد تصويب دولت قرار گرفته و جهت اقدامات نهايي به مجلس ارائه شده است-، با حضور جناب آقاي دكتر بروجردي

رياست محترم كميسيون و اعضاء كميسيون، معاون سياسي وزارت كشور، مسئولين وزارت اطلاعات، مسئولين مركز پژوهشهاي مجلس و نمايندگان ذينفع اين لايحه برگزار گرديد و آقاي محمّدكريم عابدي طرح پيشنهادي خود را ارائه نمودند و تشريح كردند.

مخالفين لايحه بر اين موضوع پافشاري داشتند :

حوزه انتخابيه طبس، فردوس، سرايان و بشرويه به دو حوزه طبس و بشرويه به مركزيت طبس و فردوس و سرايان به مركزيت فردوس تقسيم گردد.

موافقين لايحه بر اين موضوع تأكيد داشتند :

با رايزني آقاي عابدي نماينده مردم شهرستانهاي طبس، فردوس، سرايان و بشرويه و مؤسس و نايب رئيس فراكسيون مناطق محروم مجلس با توضيح و تشريح دو پيشنهاد ارائه شده از سوي ايشان در كميسيون امنيّت ملي و سياست خارجي، بر اهميت اجراي و تخصيص نمايندگي مستقل براي شهرستان طبس و يك نماينده براي شهرستانهاي فردوس،سرايان و بشرويه تأكيد نمودند، كه علي رغم مخالفت برخي از حاضرين مورد نظر موافق اعضاء كميسيون و نمايندگان حاضر در جلسه قرار گرفت.

نتيجه كميسيون :

پس از 2 ساعت بحث و بررسي و گفتگو درخصوص موارد مطرح شده، مقرر گرديد تا رأي گيري اعضاء كميسيون براي كليّات لايحه افزايش نمايندگان مجلس-جهت بررسي جزئيات و انجام آن تا نيمه شهريور ماه1390- و ارائه آن به صحن مجلس جهت تصويب نهايي، به جلسه بعد موكول گردد.


حاشيه هاي جلسات كميسيون :

برخي از مسئولين شهرستان طبس در دو طيف متفاوت كه جاي بسي تعجب و ... دارد، در راهرو هاي كميسيونها در تكاپو و تلاش بودند .

مورد شماره يك : عزيز مسئولي كه هيچ نسبت و تعلق خاطر اجتماعي، فرهنگي و عشيره اي در اين شهرستان ندارد و بر حسب وظيفه چند صباحي در اين شهرستان ميهمان مردم شهرستان مي باشد، كاسه داغتر از آش و جري تر از مخالفان نمايندگي مستقل شهرستان طبس، پيگير و مصّر تصويب شرايطي است كه اين شهرستان را به استان ديگري متصل نمايد ؟!!

حال منافع ايشان و موارد پشت پرده چيست خدا مي داند !!!

مورد شماره دو : عزيز مسئول ديگري كه بدون توجه به دفاعيات كتبي و شفاهي و مقتدرانه آقاي عابدي از منافع مردم شريف شهرستان طبس در كميسيونها و مجلس بدون در نظر گرفتن امتيازات و درخواستهاي بجاي مورد نظر مردم، فقط بر ماندن بر يزد تأكيد دارند.

لازم به يادآوري است كه، آقاي عابدي در راه دستيابي و تحقق و نهايي شدن فرمانداري ويژه و نمايندگي مستقل (به شرط اجراي اين دو مورد) براي شهرستان طبس، بر ماندن بر يزد نيز تأكيد دارند

لذا از تمامي عزيزاني كه در اين شهرستان ريشه داشته و سرنوشت آن برايشان اهميت بسزايي دارد، در راستاي كسب رضايت اكثريتي مردم حوزه انتخابيهكه همانا موارد فوق مي باشد، همنوا و همگام با نماينده خود صحبت نموده و عمل نماييم و تحقق آنرا به خداوند و نماينده خود بسپاريم، تا به اميد خداوند يك دفاع نابجا كام مخالفان را شاد ننمايد.

نكته : درخصوص تحقق موارد فوق، براي آقاي محمّدكريم عابدي مهم كسب شادكامي و رضايت شما عزيزان كه همانا رضايت خداوند است كفايت مي كند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا